Un jurnalist australian a fost abordat pentru a promova un fotbalist la Balonul de Aur în schimbul unei sume de bani

Un jurnalist din Australia, care face parte din juriul care votează pentru atribuirea Balonului de Aur, a fost contactat de o agenție de comunicare cu sediul în India, care i-a oferit bani în schimbul promovării fotbalistului francez Ousmane Dembélé. Propunerea a venit prin e-mail și sugera publicarea a trei tweet-uri pe săptămână, timp de o lună, pentru a susține candidatura sportivului.

Deși voturile pentru cea mai prestigioasă distincție fotbalistică individuală s-au încheiat deja, iar câștigătorul va fi anunțat pe 22 septembrie, dezvăluirea pune sub semnul întrebării integritatea procesului de selecție. Jurnalistul, Neal Gardner, a publicat mesajul primit, în care i se propunea o colaborare plătită pentru a crea conținut pozitiv în jurul performanțelor lui Dembélé.

Compania numită Bangrr International a recunoscut că mesajul a fost trimis, dar a susținut că acesta a fost inițiativa unui stagiar „pasionat de fotbal”, care a dorit să afle cum funcționează parteneriatele cu jurnaliști și creatori de conținut. Reprezentanții firmei au insistat că nu a existat nicio intervenție din partea fotbalistului, a clubului său, Paris Saint-Germain, sau a altor entități din anturajul său.

Nici jucătorul, nai reprezentanții săi nu au fost la curent cu această încercare de influențare a votului. Evenimentul a stârnit discuții privind presiunile și încercările de manipulare care pot apărea în jurul unor premii atât de mediatizate.