Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locurile la „fereastră” care nu au fereastră

Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție în urma unor plângeri care le acuză că au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care de fapt se află lângă un perete. Procesele au fost intentate în săptămâna aceasta la instanțele federale din San Francisco și New York.

Potrivit acuzațiilor, pasagerii care și-au rezervat astfel de locuri și au plătit sume suplimentare pentru ele nu au fost informați că nu beneficiază de o fereastră reală. Acțiunile colective au fost inițiate de o firmă de avocatură care susține că reprezintă interesele unor clienți care nu ar fi ales aceste locuri dacă ar fi fost corect informați.

Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind la fereastră pentru un zbor spre California, dar la îmbarcare a descoperit că în realitate se afla lângă un perete. Documentele aduse în instanță arată că companiile nu au oferit avertizări clare cu privire la natura acestor locuri în timpul procesului de rezervare.

Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă și ele astfel de locuri, acestea informează clienții în mod explicit despre absența ferestrelor. În schimb, Delta și United sunt acuzate că au ignorat plângerile pasagerilor care au apărut de-a lungul timpului pe diverse platforme online.

Dacă instanța va da câștig de cauză reclamantilor, companiile aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice practicile de afișare a locurilor, asigurându-se că pasagerii sunt corect informați în viitor.