Tuneluri subterane pentru viitoarea Magistrală 6 de metrou din București

Un echipament de forare de dimensiuni impresionante, denumit „Sfânta Maria”, a finalizat primul tronson de tunel între stațiile viitoare Tokyo și Aeroport Băneasa. Acest utilaj, care măsoară 97 de metri lungime și cântărește aproximativ 600 de tone, a efectuat excavări pe o distanță de 902 metri, montând peste 600 de inele de beton.

Lucrările fac parte din proiectul de extindere a rețelei de metrou care va asigura legătura dintre zona metropolitană și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe lângă „Sfânta Maria”, și un alt utilaj similar, „Sfânta Ana”, este operativ, contribuind la săparea celor 6,6 km de tuneluri necesare pentru noua magistrală.

Conform informațiilor disponibile, execuția contractului decurge conform planului stabilit, iar echipamentele specializate lucrează simultan pe ambele sensuri de circulație. Proiectul va include, pe lângă tuneluri, și construcția a șase stații și a același număr de interstații.

Extinderea infrastructurii de transport subteran este esențială pentru fluidizarea traficului și conectarea eficientă a zonei aeroportului la restul orașului. Lucrările de infrastructură de acest gen implică tehnologii avansate și coordonare complexă între constructorii implicați.