Miniso înregistrează creșteri de venituri, dar profitul net scade semnificativ

Lanțul de retail chinez Miniso a încheiat primul semestru al anului cu o scădere a profitului net de 22,6%, în ciuda unei creșteri consistente a veniturilor. Compania a raportat un profit net de 906 milioane de yuani (circa 108,6 milioane de euro), comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Veniturile totale au crescut cu 21,1%, atingând 9,393 miliarde de yuani (aproximativ 1,126 miliarde de euro). Pe piața internă, cifra de afaceri a avansat cu 11,4%, iar pe piețele internaționale, creșterea a fost de 21,5%. Brandul Top Toy, deținut de grup, a adus venituri de 742,1 milioane de yuani (în jur de 89 de milioane de euro).

Cheltuielile operaționale au crescut substanțial, cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde de yuani (aproximativ 941 de milioane de euro). În cel de-al doilea trimestru, profitul a fost de 489,7 milioane de yuani (58,7 milioane de euro), în scădere cu 16,7% față de anul trecut, deși veniturile au crescut cu 23,1%.

Miniso și-a extins rețeaua de magazine la nivel global, ajungând la 7.905 de unități, dintre care 4.305 în China, 3.307 în străinătate și 293 de magazine Top Toy.

Conform declarațiilor conducerii, performanța trimestrului a depășit așteptările, compania anunțând și distribuirea unui dividend interimar pentru acționari.