Miniso înregistrează creșteri de venituri, dar profitul net scade semnificativ

Lanțul de retail Miniso a încheiat primul semestru al anului cu o scădere a profitului net de 22,6%, în ciuda creșterii veniturilor totale. Compania a raportat un profit net de 906 milioane de yuani (echivalentul a aproximativ 108,6 milioane de euro), comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Veniturile totale au crescut cu 21,1%, atingând 9,393 miliarde de yuani (circa 1,126 miliarde de euro). Pe piața internă, veniturile au crescut cu 11,4%, iar pe piețele internaționale, cu 21,5%. Brandul Top Toy a adus venituri de 742,1 milioane de yuani.

Cheltuielile operaționale au crescut cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde de yuani. În al doilea trimestru, profitul a fost de 489,7 milioane de yuani, cu 16,7% mai puțin decât anul trecut, în timp ce veniturile au înregistrat o creștere de 23,1%.

La nivel global, Miniso numără 7.905 de magazine, cu 842 mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 4.305 sunt în China, 3.307 în străinătate, iar 293 fac parte din rețeaua Top Toy.

Fondatorul și CEO-ul companiei, Ye Guofu, a menționat că este mulțumit de accelerarea creșterii și de îmbunătățirea profitului operațional, care a depășit așteptările.

De asemenea, compania a anunțat un dividend interimar în numerar pentru acționari, care va fi plătit în septembrie.