Miniso: Veniturile în creștere, dar profitul net scade semnificativ

Lanțul chinez de retail Miniso a înregistrat o creștere a veniturilor totale în primul semestru, dar a înfruntat o scădere substanțială a profitului net. Compania a raportat venituri de 9,393 miliarde yuani (1,126 miliarde euro), în creștere cu 21,1% față de aceeași perioadă a anului precedent. În schimb, profitul net atribuibil a scăzut cu 22,6%, ajungând la 906 milioane yuani (108,6 milioane euro).

Pe piața internă, veniturile au crescut cu 11,4%, atingând 5,115 miliarde yuani (613,4 milioane euro), iar pe piețele internaționale, performanța a fost și mai puternică, cu o creștere de 21,5% la 3,534 miliarde yuani (423,8 milioane euro). Brandul Top Toy a adus venituri de 742,1 milioane yuani (89 milioane euro).

Cheltuielile totale operaționale au crescut semnificativ, cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde yuani (941 milioane euro). În cel de-al doilea trimestru, profitul a fost de 489,7 milioane yuani (58,7 milioane euro), cu 16,7% mai mic decât anul trecut, în timp ce veniturile au înregistrat o creștere de 23,1%, la 4,966 miliarde yuani (595,5 milioane euro).

Miniso a încheiat semestrul cu 7.905 de magazine la nivel global, cu 842 mai multe decât acum un an. Dintre acestea, 4.305 sunt în China, 3.307 în străinătate, iar 293 sunt unități Top Toy.

Conducerea companiei și-a exprimat satisfacția pentru accelerarea creșterii și îmbunătățirea profitului operațional. De asemenea, a fost anunțată plata unui dividend interimar în numerar pentru acționari.