Două companii aeriene americane de renume, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție în urma unor plângeri care le acuză că au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți. Procesele, deschise în săptămâna aceasta la tribunalul federal din San Francisco și cel din New York, au fost inițiate de către firma de avocați Greenbaum Olbrantz.
Potrivit acuzațiilor, pasagerii care au achiziționat astfel de locuri nu au fost informați în mod corespunzător despre faptul că nu beneficiază de o fereastră reală, deși au plătit sume suplimentare pentru acest „privilegiu”. Companiile ar fi continuat să practice această metodă în ciuda numeroaselor reclamații aduse de-a lungul timpului de către călători.
Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră, dar s-a trezit cu un perete în față. Selectarea locului s-a făcut fără a primi vreun avertisment privind absența ferestrei.
Spre deosebire de Delta și United, alte companii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă informații clare despre astfel de locuri în momentul rezervării.
Acțiunile colective cer compensații substanțiale și modificarea practicilor de afișare a locurilor. Dacă instanța va da câștig de cauză reclamantilor, cele două companii aeriene ar putea fi obligate să revizuiască modul în care prezintă locurile și să ramburseze pasagerii afectați.