Tuneluri subterane pentru viitorul metrou capitală: Primele segmente finalizate

Un echipament de forare de dimensiuni impresionante, denumit „Sfânta Maria”, a finalizat primul tronson de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa din București. Acest utilaj, cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, a executat primul segment de infrastructură subterană pe Linia 2 a viitoarei Magistrale 6 de metrou.

Lucrările au început în aprilie anul curent și s-au desfășurat sub supravegherea reprezentanților companiilor implicate în proiect. Până în prezent, au fost excavați 902,04 metri de tunel și au fost montate 602 de inele de susținere. Pe o altă linie, un al doilea utilaj, „Sfânta Ana”, este deja operativ și a realizat peste 406 de metri de tunel, montând peste 265 de inele.

Cele două echipamente vor fi responsabile pentru construirea a 6,6 km de tuneluri subterane, care vor include șase stații și șase interstații pe traseul dintre 1 Mai și Tokyo. Proiectul se derulează conform planului inițial, iar autoritățile subliniază importanța eforturilor financiare, umane și tehnice necesare pentru finalizarea acestui obiectiv major de infrastructură.